Arana's world under a picture of frenzy

decembrie 20, 2009

Metalul alfabet (Pt. 1)

Filed under: Altii,Muzica — Arana @ 14:10
Tags: , , , , ,

În călătoriile mele printre bloguri, am ajuns şi la fireflight unde am dat peste o idee tare faină. Tot căutam eu pretext să mai pun nişte muzică aici, a apărut între timp şi un widget cu ultimele ascultate de la last fm iar acum, alfabet metalic. Ideea originală e aici, iar autoarea mi-a dat permisiunea să o împrumut şi eu. Azi prima parte, văd ce şi cum va fi continuarea şi în funcţie de rezultat.

A – Absu, Amy. Black/thrash, de pe albumul omonim din 2009, i-am văzut şi live şi sună incredibil!

B – Belenos, Oraison Funebres. Francezi, mitologie celtică, black mai atipic, influenţe interesante, versuri franceze, ce mai, minunăţie. Piesa e de pe albumul din 2007, Chemins des Souffrances.

C – Candlemass, Mirror Mirror. Doom clasic/epic la cel mai înalt nivel. Ancient Dreams, 1988 (aproape aceeaşi vârstă cu mine!)

D – Decrepit Birth, The Living Doorway. Brutal/technical death metal. Foarte creativ.

E – Emperor, The Majesty of the Nightsky. Dacă nu aţi ascultat încă albumul In the Nightside Eclipse, nu ştiu ce aşteptaţi. Mie mi-a deschis ochii şi mi-a dărâmat o serie de prejudecăţi. Tocmai de asta i-am şi ales în detrimentul altor trupe, cu E, care m-ar „defini” mai bine.

F – Forgotten Tomb, Entombed by Winter. Orice ştiaţi despre italieni, nu mai contează. Oamenii ăştia fac fix pe dos şi sună halucinant.

G – Gorguts, The Art of Sombre Extasy. Tehnic, plin cu cele mai reuşite artificii, de studiat, de ascultat cu toate urechile din dotare şi câteodată nici acelea nu sunt de ajuns. Din fericire oamenii s-au reunit sub o nouă formulă şi acum pregătesc ceva nou, care promite să fie rupere.

H – Hieronymus Bosch, The Garden of Unearthy Delight. Eşti o trupă de prog/tech death şi te gândeşti să iei numele unuia dintre pictorii mei preferaţi. Şi apoi cânţi aşa. Enjoy

I – In Lingua Mortua, Awe and Terror. Black, progressive, ceva avantgarde, execuţie excelentă, produs foarte creativ şi complex, de ascultat iar şi iar şi iar to infinity and beyond.

J. Ar trebui să vină aici videoclipul cu nr 10, cât îmi propusesem pentru un prim post. Dar sincer n-am idee ce să bag, aparent litera asta nu mi-a oferit nimic. Dacă la altele m-am gândit ce să aleg şi de abia aştept capitolul 2 să mai bag şi alte chestii, aici sunt pe minus. Aşa că alfabetul meu va elimina litera j, desigur dacă nu vine cineva cu vreo propunere care să mă uimească peste măsură (no judas priest, totuşi).

Va urma

Arana

27 comentarii »

  1. Interesante piese…o sa te add si la blogroll. 🙂 O zi faina!

    Comentariu de fireflight — decembrie 20, 2009 @ 14:48

  2. pai off the top of my head pt litera j as recomanda in primul rand Jeff Loomis http://www.youtube.com/watch?v=-LhPe_x9i_k and maybe some Jag Panzer http://www.youtube.com/watch?v=9mEEVGTSGBM

    Comentariu de Serj — decembrie 20, 2009 @ 14:58

  3. Dacă ”Jesus Anal Penetration” sună prea dificil, poţi căuta un stoner-doom în genul celor de la ”Jack Daniels Overdrive”

    Comentariu de MB — decembrie 20, 2009 @ 16:37

  4. Fireflight: thanks 😉

    Serj si MB: o sa vad ce si cum cu alea. Merci, caci chiar daca nu o sa mearga, apreciez intentia hihi

    Comentariu de Arana — decembrie 20, 2009 @ 17:11

  5. Journey…de exemplu.

    Comentariu de Mjöllnir — decembrie 21, 2009 @ 09:26

  6. Buna idee, felicitari. Nu stiu multe dintre trupe, dar ce am ascultat pana acum imi place.

    Comentariu de Cinabru — decembrie 21, 2009 @ 10:26

  7. @Mjolnir: mi-e teama ca am nevoie de lamuriri extra, pe metal-archives nu m-am lamurit. Bine e si dimineata, posibil sa doarma inca al meu creier.

    @Cinabru: merci; cum imi infrang lenea vine si continuarea alfabetului. Ma bucur ca ti-a placut 🙂

    Comentariu de Arana — decembrie 21, 2009 @ 10:30

  8. What about Job for a Cowboy?

    Comentariu de alex moldovan — decembrie 21, 2009 @ 22:51

  9. in sfarsit, te-am pus si eu pe blogrollul meu (pe blogul tau il cheama Arana sau Bacchante?)
    a, iar inelele mele sunt la reducere! 🙂 (a propos de faptul ca nu ti-ai gasit la universitate unul reglabil 😉 )
    tare muzica!!! nu am timp sa le ascult acum pe toate, am sa o fac treptat, cand am chef de „tarie” ! 🙂

    Comentariu de coreamor — decembrie 22, 2009 @ 00:51

  10. @alex moldovan: nu e tocmai cana mea de ceai (my cup of tea 😀 )

    @coreamor: il cheama Arana; sunt foarte egocentretista, ma semnez pe toti peretii :)) Si da, sa asculti, sper sa iti placa si inelele, depinde cat de reglabil e, ca am mai vazut eu reglabile care imi erau bune ca bratara (exagerez desigur); pe bune,crede’ma ca as vrea, imi plac foarte mult doar ca am maini foarte foarte mici. Adica nimeni nu ma crede ce degete subtiri am pana nu le vede; nu sunt normal subtiri, sunt deformatie genetica sau ceva subtiri (si chiar e in familie treaba) 😀

    Comentariu de Arana — decembrie 22, 2009 @ 09:24

  11. ok, Arana sa fie! 🙂
    subtiri-subtiri asa, ca un firisor de pai? 🙂

    Comentariu de coreamor — decembrie 22, 2009 @ 12:23

  12. Cam asa… un bebe de 1-2 luni probabil are degetelele mai groase decat ale mele; desigur, de 5 ori mai scurte sau ceva 😀

    Comentariu de Arana — decembrie 22, 2009 @ 12:43

  13. nice…
    cred ca am sa imprumut si eu ideea 😛

    Comentariu de scorpse — decembrie 22, 2009 @ 13:02

  14. foarte bine 😀 asteptam rezultatul

    Comentariu de Arana — decembrie 22, 2009 @ 13:03

  15. Faina ideea, am ascultat o parte dintre piese. Cred ca am cam ramas in urma cu muzica, majoritatea trupelor de acolo imi sunt total necunoscute.

    Apropo de Emperor, tie nu ti se pare ca oamenii astia au reusit performanta sa devina din ce in ce mai slabi cu fiecare album? Adica Nightside a fost genial, Anthems clasic dar sub albumul precedent, iar urmatoarele…

    La J ai putea incerca „Judas Iscariot”. Sunt nishte blackeri americani daca nu ma inseala memoria… Nu sunt extraordinari, dar daca vrei sa acoperi toate literele alfabetului.. 😀

    Comentariu de Garm — decembrie 23, 2009 @ 00:16

  16. Garm, sa stii ca putine din alea sunt trupe nou-venite. Vezi pe metal-archives ce si cum, daca iti atrage atentia vreuna, evident ca eu spun ca toate merita ca na de astea le-am bagat acolo 😀

    D’accord cu Emperor… celelalte albume nu mi se par a avea sclipirea aia de geniu pe care o are acesta mentionat.

    Am ascultat la un moment dat Judas Iscariot, dar nu 🙂 Nu completez alfabetul doar de dragul de 😀

    Comentariu de Arana — decembrie 23, 2009 @ 10:17

  17. Beton idee, desi as fi preferat sa se mearga pe albume + cate un extract. De fapt, s-ar putea sa imprumut si adaptez si eu ideea, cu permisiune 😛

    Comentariu de krossfire — decembrie 23, 2009 @ 10:31

  18. @krossfire: Pai la capitolul 2 o sa fac aia ca suna bine 😀 Si da, sigur, ia, adapteaza, dar vezi ca nici eu nu am fost asa originala, meritul meu sunt doar piesele puse, hihi.

    Comentariu de Arana — decembrie 23, 2009 @ 10:34

  19. pt J : Jethro Tull

    Comentariu de scorpse — decembrie 23, 2009 @ 15:16

  20. pentru litera J m-am gandit la Janvs – niste italieni cu un soi de blackened progressive, you might enjoy it. http://www.youtube.com/watch?v=VPtqVvelzJg
    nice Hieronymus Bosch 🙂
    also, Craciun fericit!

    Comentariu de Kozminovici — decembrie 24, 2009 @ 18:40

  21. Sa treaca nebunia cu craciunul si o sa ma uit peste recomandari. Multumesc 🙂 Si desigur, merry xmas si voua!

    Comentariu de Arana — decembrie 25, 2009 @ 10:56

  22. Cu ocazia Sărbătorilor de iarnă , KronosBlog vă urează un călduros LA MULŢI ANI! Să aveţi multă bucurie alături de cei dragi! Fie ca anul care vine să însemne pentru tine o nouă treaptă pe care o urci. Îţi doresc o viaţa împlinită şi fericită! La mulţi ani!

    Comentariu de KronosBlog — decembrie 31, 2009 @ 13:33

  23. […] destul de rar la lepse si provocari insa astazi voi face o exceptie. Nu cu multa vreme in urma, Arana publica pe blog o lista de trupe si piese metal aranjate in ordinea alfabetica ,idee preluata  de […]

    Pingback de Krossfire's Blog » The Metal Alphabet — ianuarie 16, 2010 @ 23:46

  24. Interesant. Ma bucur ca te-am intalnit…

    Comentariu de Paul Gabor — ianuarie 27, 2010 @ 11:55

  25. @Paul Gabor: multumesc mult 🙂 Te mai astept.

    Comentariu de Arana — ianuarie 27, 2010 @ 18:02

  26. […] cu Limp Bizkit. Din cate stiu eu leapsa a fost initiata de  Fireflight si a mai fost preluata de Arana, Biro si […]

    Pingback de Abecedar Metalic – Volumul 1 « Garm24’s Weblog — ianuarie 28, 2010 @ 10:34

  27. […] Metalul alfabet (Pt. 2) Înscris în: Muzica — Arana @ 15:16 Tags: alfabet metalic, black metal, death metal, doom metal, metal, Muzica Partea 1 – aici […]

    Pingback de Metalul alfabet (Pt. 2) « Arana's world under a picture of frenzy — ianuarie 30, 2010 @ 15:17


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un comentariu

Creează gratuit un site web sau un blog la WordPress.com.