Arana's world under a picture of frenzy

Martie 23, 2009

Muzica, muzica, muzica

Filed under: Event,Muzica — Arana @ 11:59
Tags: , , , ,

Disclaimer: post fara diacritice caci nu scriu de la calculatorul propriu

Iar pauza lunga lunga si iar nu revin cu ce-am promis. Vor mai fi ocazii. De data asta am fost ocupata cu umblatul, vazutul, traitul. Starea mea acum e cu totul alta. Nu exista remediu mai bun decat muzica si daca mai e si concretizata intr-un concert, nici ca mi-as dori mai mult.

Pe 13 am fos la Deine Lakaien in Fratelli Studios, club de ce-o fi, situat pe strada Glodeni care-si merita din plin numele. Nu prea cred ca exista multi care sa nu stie cu ce se mananca DL si sa nu fi auzit macar vreo piesa, insa orisicum ramane de vazut acest clip. Nu e videoclip oficial, insa ma fascineaza de multa vreme, caci ce se intampla acolo ilustreaza perfect ideea trupei. Nu vreau sa intru in istorii si in clasificari ori sa faca vreo cronica de concert. Asta deoarece muzica si live-ul au fost extrem de intense. Speram sa fie o experienta deosebita, insa asteptarile mi-au fost surclasate. Sunetul a fost excelent – as fi avut mult de injurat daca nu era asa; nu as putea concepe muzica asta altfel. Peisajul a fost si el pestrit si pana la inceperea concertului am avut cu ce sa-mi clatesc ochii. Oameni de toate felurile, imbracati in toate modurile, totusi intr-un numar mai redus decat ma asteptam.

Cei ce cunosc DL stiu despre combinatia inedita intre pianistul cel blond si pasnic, Ernst Horn, inclinat spre muzica clasica si Alexandr Veljanov. Ar fi multe de spus despre vocea acestuia din urma, insa ce m-a marcat este ca live e nu doar la fel de buna ca pe albume, ci mai buna. Forta, claritatea, echilibrul ce razbat din ea sunt naucitoare. Este aproape un instrument in sine. Nu stiu altii, insa prima mea impresie a fost de inmarmurire. Priveam si ascultam si parea aproape imposibil sa fie real… Orice indoiala pe care o aveam, daca va merita sau nu concertul, s-a risipit aproape instantaneu. Pure magic…

Trezindu-ma din reverie, a doua zi m-am zbantuit pe oldies si alte prostioare in Club Crossroads. Care este un fel de Stuf, doar ca mai de nisa, mai putin aglomerat si mai putin orientat spre a atrage aglomeratia. Dansul e si el arta? Probabil este, desi nu oricine danseaza comite arta. Imi pasa prea putin, uneori mi se pare a fi cea mai buna forma de exprimare si atat. Evident, gradul de ignoranta fata de cei din jur trebuie sa fie la un anumit nivel, pentru a nu-mi face probleme de eventualele socuri pe care le-as putea cauza. Sau alte si diverse sentimente. Am ajuns sa nu am suficient timp si suficienta determinare sa fac ce-mi place fix cand imi place, asa ca momente de genul acesta sunt remuneratorii pentru altele ratate. Prefer sa le traiesc din plin, sa ma bucur de ele. Sa le mentionez ca sa stiu ce inseamna, sa le am mereu in vedere. Pana la urma, singurii oameni de care ar putea depinde realitatea lor e doar propria persoana. Pot si vreau, deci e real. Nimic mai mult. Detasare, zambete, fericire… Dans.

In final si oarecum in contradictie, aseara am revenit din Brasov, unde am fost la concert Shining. I-am mai laudat eu in trecut. Ce am simtit fix inca nu mi-e clar. A existat oarecum dezamagire, Kvarforth e un show-man, insa parca e prea mult. Daca stai in fata, daca desi iti place ce auzi esti in stare sa te detasezi, vezi ca epateaza. Da, e marca dominanta atitudinea lui pe scena. Omul vrea sa para nebun, probabil si are o doza de nebunie, insa nu suficienta pentru a fi sincer. Nu sunt in masura sa contest sau sa pun intrebari asupra atitudinii lui. Se distreaza desi modul lui de distractie e cel putin ciudat. Nu m-a socat, nu m-a scarbit, desi ar fi putut. Poate pentru ca eram printre oamenii care s-au dus acolo pentru muzica. Desi in ultima vreme nu i-am mai ascultat, caci as avea nevoie de zile de cate 30 ore si saptamani de 10 zile pentru a asculta toata muzica pe care o vreau si sa am timp sa si traiesc. Independent de acest aspect, mi-am reamintit fix senzatiile pe care le aveam cand ii ascultam non-stop (cand a fost scris si postul precedent). Si mi-am dat seama ca muzica lor – zice cine ce ar vrea – e deosebita. Au cantat peste 2 ore, piese vechi si noi. Si-au facut treaba ca de fiecare data – probabil. Pe scena insa as fi vrut mai mult. As fi vrut si pasiune si sinceritate. Eu una as renunta fericita la show, doar pentru mai multa traire. Nu vreau nici macar comunicare cu publicul, nu cred ca muzica lor se preteaza la asa ceva.

Insa a meritat drumul pana la Brasov, a meritat sa ma plictisesc cu Indian Fall (desi imi pare rau; sunt talentati dar muzica pe care o abordeaza e prea lipsita de personalitate), a meritat pana si sa ratez ceva foarte important pentru mine. Nu-mi place sa fac alegeri grele, cred ca nimanui de fapt. Si mereu ma trezesc in situatia de a renunta la ceva in foavoarea a altceva. De data asta a fost bine, dar nu cum vroiam eu. Pe de o parte zambesc si ma gandesc cu placere la concert, pe de alta parte nu vreau sa vorbesc despre el sau sa aud pe altii – poate mai putin inspirati cand s-au dus acolo – vorbind. Mai ales pe ei nu vreau sa ii aud.

Concluzie: multa muzica… si mai urmeaza. Multe concerte in perioada asta, nu pot decat sa ma bucur. Orice ar fi, oricum ar fi, am prea putine de pierdut.

Arana

17 comentarii »

  1. Program încărcat, care va să zică. Lasă, bine că este.

    Cât despre Glodeni şi Fratelli…prefer să nu-mi amintesc🙂

    Comentariu de DeMaio — Martie 23, 2009 @ 12:10

  2. Meritul clubului e ca e mare si are acustica buna si pare o solutie buna pentru concerte. Insa are destule defecte pt meritul asta😀

    Comentariu de Arana — Martie 23, 2009 @ 12:11

  3. Sunt şi acustici mai bune, dar ai dreptate, faţă de altele este aproape perfect. Însă până ajungi acolo ai senzaţia că…
    Şi nici clubul nu mi se pare foarte atrăgător pentru a mă face să mă deplasez până acolo…

    Comentariu de DeMaio — Martie 23, 2009 @ 12:16

  4. Shining nu am ascultat dar Indian Fall erau destul de ok pentru scena locala. I-am vazut in deschidere la Moonspell parca si nu m-am plictisit. Ai dreptate in schimb sunt o multime de concerte in perioada urmatoare. Eu mi-am propus sa ajung cel putin la Anathema, Tarja si Bestfest. Plus 1,2 concerte de metal extrem dar inca nu m-am hotarat la care:).

    Comentariu de Garm — Martie 23, 2009 @ 16:00

  5. Hai la Quo Vadis😀 6 aprilie, lmc

    Comentariu de Arana — Martie 23, 2009 @ 19:25

  6. Deine Lakaien au fost magici chiar si pentru un profan ca mine, care spre propria-mi rusine nu stiam decat piesa/clipul (fix ala de pe youtube) mentionate. Alexandr Veljanov un om cu o personalitate remarcabila, m-a uimit cu cata usurinta vorbea in engleza (franceza, sarba, etc :D) cu un accent probabil mai natural decat al lui R. Wilcocks- englishman-ul de la chitara

    Comentariu de Nu Am — Martie 23, 2009 @ 20:34

  7. Dap, asa e, chiar am uitat sa zic de talentul lingvistic al lui Veljanov

    Comentariu de Arana — Martie 23, 2009 @ 20:35

  8. Nici pe astia nu i-am ascultat pana acum. Suna bine?

    Comentariu de Garm — Martie 23, 2009 @ 21:13

  9. Nu ma auzit de formatiile de care vorbesti, cu exceptia Indian Fall pe care ii stiu de pe o compilatie death-metal romaneasca, mi se par o trupa ok, totusi nu am ascultat decat o singura piesa a lor. Si mai ciudat, nici macar de cluburile mentionate nu am auzit, si inca ma consider bucurestean! La cat mai multe concerte, astept cronici!

    Comentariu de Drace — Martie 23, 2009 @ 21:35

  10. Garm, daca e sa ma intrebi pe mine, suna incredibil de bine. Vezi aici: http://www.myspace.com/quovadis1

    Drace, de Fratelli nu auzisem nici eu pana acum, nicio pierdere😛 Cat despre concerte, dap, sigur revin cu impresii. Inseamna prea mult pt mine ca sa trec cu vederea. Iar despre Indian Fall, e a doua oara cand ii vad in concert si pur si simplu sunt prea liniari. O piesa doua, da, merge, insa mi se pare ca nu exploreaza suficient de mult ce ar putea face. Poate de teama sa nu greseasca, poate din traditionalism, dar prea merg pe o singura linie, plata si atat de explorata deja. Cred ca ar putea mult mai mult compozitional. Pentru ca au suficiente resurse, din cate mi-am dat eu seama.

    Comentariu de Arana — Martie 23, 2009 @ 21:46

  11. Oooh, ai fost la DL ! I so hate you right now. Desi eram in Bucuresti, as fi vrut sa merg la Funk Rock Hotel 5 ca ne-am fi intalnit o gasca mare, da` nici p-ala nu l-am prins din cauza inghesuielii de la Baneasa. Asa ca nici DL, nici FRH5. Double fuck.🙂

    Comentariu de Roxa — Martie 24, 2009 @ 00:11

  12. just one comment: te astept la Rock in Rio, ca am vazut ca iti place sa calatoresti pentru concerte😀

    Comentariu de ataraxia — Martie 24, 2009 @ 12:44

  13. Roxa, n-am idee ce-i aia, ignoranta de mine. Dar ma bucur ca ma urasti pt DL😛

    Ataraxia, daca ar fi dupa mine, toata vara mi-as petrece-o plimbandu-ma pe diverse festivaluri. Pacat ca resursele nu sunt la fel de nelimitate ca dorinta mea😀

    Comentariu de Arana — Martie 24, 2009 @ 12:46

  14. daca te decizi, stiu cum se pot reduce costurile la excursia asta😀

    Comentariu de ataraxia — Martie 24, 2009 @ 12:55

  15. ha! acum am vazut videoclipul Deine Lakaien. Si supriza, apar si ceva poze cu Sopor Aeternus. Sunt curioasa, iti place? Daca asculti muzica din asta cred ca ai auzit de el/ea. delecteaza-te putin pe http://www.luetke.com. in cover artworx ai sa gasesti niste poze interesante facute pentru Persephone si Sirenia.

    Comentariu de ataraxia — Martie 24, 2009 @ 13:19

  16. Dap, am ascultat si SA si mi-a placut. De site in schimb nu stiam, asa ca ma voi delecta. Merci😉

    Comentariu de Arana — Martie 24, 2009 @ 21:08

  17. Eu nu stiu de Deine Lakaien dar uite ca am sa ascult, sa vad si eu despre ce e vorba.
    Toamna anului trecut a fost una foarte plina de concerte si evenimente muzicale, artistice. E foarte placut sa-ti oferi aceasta libertate… mie mi-a facut tare bine. Momentan nu e nimic care sa-mi atraga atentia… poate acel spectacol de tango (Tango Seduccion, din 1.04- asta apropos de dans), dar la care nu mai sunt bilete, asa ca, ma multumesc sa spun pas.😀
    Nu pot decat sa-ti urez distractie placuta! Sper sa gasesc si eu ceva interesant, sa reiau seria de zbenguieli.😀

    Comentariu de feeria — Martie 27, 2009 @ 02:26


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Creează un sit web gratuit sau un blog la WordPress.com.

