Arana's world under a picture of frenzy

decembrie 14, 2008

Despre promovare (sau altele)

Filed under: Altii,Logos — Arana @ 01:49
Tags: , , , ,

În momentul în care ne găsim pasionaţi de ceva, sau pur şi simplu încântaţi de o nouă găselniţă, apare o nevoie acută de a împărtăşi. Fie că e vorba de o carte despre care ai vorbi toată ziua. Sau poate un videoclip interesant, pe care ajungi să îl afişezi mândru şi ostentativ la status. Alţii dau massuri cu bancuri, joculeţe ori alte chestiuţe ce le fac ziua mai frumoasă sau mai puţin banală. Uneori, când vine vorba de interese, de pasiuni în adevăratul sens al cuvântului, nu este suficient atât. Ajungem să ne identificăm cu ale noastre pasiuni, pentru că până la urmă e normal, e doar un element în plus al personalităţii cuiva. Însă nu e mai puţin prezentă – din păcate aş zice – promovarea unor adevărate fenomene sau orientări ce atrag masele, ce atrag nu indivizi ci categorii întregi de oameni, uşor de identificat printr-o serie de trăsături comune, oarecum ce ziceam mai de mult despre nevoia de apartenenţă la grupuri si comunităţi, nevoie acută de identificare născută – evident – din frica stupidă de a nu fi acceptat, de a fi respins chiar, pentru simplul motiv că nu aderi la ceva.

Mă deranjează promovările ostentative, rezultate nu atât dintr-un veritabil simţ altruist, de apartenenţă, cât dintr-o obligaţie prost înţeleasă de cel care promovează. Ca să dau un exemplu: sunt convinsă că mulţi au văzut bannere cu „susţin blogosfera feminină”. Întrebarea mea este de ce. Pur şi simplu faptul că eşti femeie te obligă să te aliezi cu toate celelalte care au blog, să le lauzi şi să le promovezi, să le dai linkurile, indiferent cât de idioate sunt, cât de neinspirate sau cât de puţin talent la scris au. Well, newsflash!, există şi femei care nu sunt perfecte, ba chiar foarte foarte proaste, şi e foarte bine aşa. Mai mult de atât, mai sunt unele care se simt foarte bine pe cont propriu şi care nu au nevoie să le fie făcută reclamă doar pentru că sunt femei. Eu vreau să fiu citită pentru ceea ce scriu. Cum şi cât pot. Nu pentru că sunt femeie, nu pentru că mă înscriu pe o listă ce se vrea cuprinzătoare si ce vrea să arate ce contează. Mă întreb cine decide dacă contezi sau nu. Argumente de genul traficul nu merg, căci cum spuneam şi înainte, prefer să am 5 cititori inteligenţi decât 150, din care 138 cretini, 10 spammeri care la rândul lor vor doar trafic, şi vreo 2 inteligenţi rătăciţi de pe vremurile când nu eram promovată. Şi totuşi au fost încântate de idee tipe pe care le citesc şi care nu sunt nici proaste, nici retardate, ba mai scriu şi bine şi sunt undeva sus. De ce aveau nevoie ele de treaba asta?

Continuând în aceeaşi notă, e foarte la modă şi să critici un fenomen, generalizând până la absurd şi înapoi, incapabil de a te dovedi altceva decât un gică-contra gratuit, fără nicio bază. E uşor să zici ca „blogosfera feminină” e o aberaţie întemeindu-te pe crezul tău. Poate femeile alea chiar cred în ceea ce fac şi chiar visează la o uniune supremă a meseriaşelor cu blog. Nu-i aşa? Nu acesta ar fi argumentul care mi-ar demola cele spuse? Eu spun că nu şi asta din simplul motiv că privesc cu dubii orice fenomen care invită la o participare în masă, care se vrea atât de nediscriminatoriu – promovând totuşi cea mai veche formă de discriminare (da chiar există si misandrie, nu doar misoginism) – încât ajunge să îşi piardă orice credibilitate promovând absurdităţi şi lăsând pe dinafară chestii care poate ar merita, repet, pentru ceea ce sunt, nu pentru organe date de gene, dar care nu apelează la veşnica reclamă.

În viaţa de zi cu zi am dat cu piciorul la anumite treburi pentru că pur şi simplu am refuzat să ies în faţă prin mijloacele care mi se cereau. Dacă am o calitate şi tu ai nevoie de un om cu calitatea respectivă, păi fă bine şi caută-l în mod corect, nu afişând pe toate gardurile cât de bun eşti tu şi câtă nevoie am eu de tine.  Normal, e cât se poate de greşit să fiu într-o continuă aşteptare, însă pe de altă parte am fost mereu de părere că în momentul în care eşti bun într-un domeniu – şi mă refer cu adevărat bun,  adică ai inclusiv acea inclinaţie naturală care face lucrurile să pară uşoare, iar dacă nu sunt, rămâne plăcerea de muncă – primul tău obiectiv e să devii şi mai bun, să evoluezi, să mergi mai departe nu să te opreşti şi să te concentrezi a arăta altora cât de bun eşti. La fel stă treaba şi cu scrisul, în speţă bloggingul. Vrei să faci asta, ca aşa ai tu chef, păi o faci. Nu pentru a te afilia unor orientări, nu pentru a te promova (vorbesc evident despre average person, nu despre „vedete consacrate” care văd în blogging doar o altă metodă de publicitate), ci pur şi simplu pentru a fi tu şi într-un alt cadru. Şi atunci de ce toată această nevoie de atenţie şi de conştientizare a celorlalţi asupra existenţei tale. Cu ce te ajută pe tine faptul că apari pe o listă alături de alţi n oameni sub o etichetă frumoasă, roz dacă se poate. Nu are nicio legătură cu cine eşti tu.

Am ajuns sa îmi fie cu adevărat teamă sa comentez în anumite locuri, deşi le citesc cu plăcere, deşi ating subiecte care mă interesează şi asupra cărora am ceva de spus din cauza faptului că restul comentatorilor sunt acolo din alte motive. Sau pentru că, „,mică” fiind, risc să mă trezesc cu acuze de caut publicitate şi promovare doar pentru că aş îndrăzni să fiu contra sau chiar pro unor anumite păreri. Exemple ar fi subiectiv.ro sau dono.ro. Pe altele nu am această teamă pentru ca deşi cunoscuţi, autorii lor impun o altfel de atmosferă, benefică pentru ei dar şi pentru cititori. Ban la cretini, răspuns la cei mici si neajutoraţi, dar totuşi suficient de inteligenţi. Exemple: demaio.info sau krossfire.ro.

Nu sunt sigură că am fost destul de coerentă şi că se înţelege ce anume vreau exact. Ca mesaj de transmis, căci altceva chiar nu urmăresc prin scris, mai ales aici. Cert e că am o fobie aproape înnăscută faţă de etichete si faţă de grupări pe considerente cel puţin superficiale. Evident, când spui toţi bărbaţii sau toate femeile adresezi unui mare număr de oameni, care vor răspunde însă doar pentru că sunt bărbaţi, respectiv femei. Altceva înseamnă însă apartenenţă; până la urmă şi eu ca toţi ceilalţi aparţin undeva, unor grupuri mai mari sau mici, în funcţie de specificitatea criteriilor. Totuşi, asta nu înseamnă că vreau identificare cu sau accept o asemenea identificare din afară. Poate nu văd eu bine lucrurile, dar trăim pare-mi-se într-o societate care ştirbeşte destul de mult puterea individului, ba chiar noţiunea de individ în sine are de suferit. Aşa că nu văd absolut niciun motiv pentru care aş încuraja o mai largă „afiliere”; aş vrea, mi-ar plăcea mult de fapt, să trăiesc într-o lume în care individul să fie mult mai important, în care statisticile să nu mai existe (le urăsc prea mult pentru a detalia şi oricum am mai menţionat repulsia mea faţă de ele), în care eticheta să fie aplicată doar pe haine pentru a şti la ce temperatură trebuie să speli bucata aia de material, în care noţiunea de grup să nu implice dedicare oarbă. Ştiu că oarecum exagerez, că lucrurile nu stau chiar atât de rău, doar că am impresia că tendinţa nu este tocmai pe placul meu. Şi atunci, de ce să nu vorbesc. De ce să ajung să îmi fie teamă de judecată nefondată. E clar că ea va exista, doar că nu are puterea să schimbe nimic din ce şi cum gândesc. Măcar pe blog să nu existe constrângeri. Măcar spaţiul tău să fie cu adevărat al tău, indiferent că te citesc 50 sau 5000 de oameni. E greu să ai curajul… ?

Arana

PS: doresc o nouă moarte lentă celor de la zelist, deoarece:

  • Dacă tot m-aţi băgat acolo, măcar să aveţi decenţa să nu ziceţi că am 2 posturi în ultimele 30 zile; asta de vreo două luni încoace
  • Dacă tot credeţi că deţineţi adevărul absolut în materie de blogging, faceţi măcar treaba până la capăt şi cu profesionalism; asta include să nu mai abuzaţi de wide web
  • Dacă tot nu vă gândiţi să întrebaţi dacă cineva vrea să apară acolo, măcar dă-mi posibilitatea să mă exclud de pe listele tale
  • Sau dacă nu, dă-mi macar ban pe ip să nu mai fiu tentată să vă vizitez, căci sunt prea masochistă să mă opresc singură.

Merci mult. Cu drag, Arana

Pentru a nu se mai trezi si altcineva ca vorbesc prostii, there you go: (print screen facut acum, daca nu e suficient fac unu in care sa se vada si data de azi si ora!):

untitled1

Publicitate

25 comentarii »

  1. Stii de unde se vede ca esti ‘noua’ ? Pentru ca te intereseaza chestiile astea. :)) Crede-ma, n-ar fi trebuit sa le aloci nici macar 1/4 din postul asta. Cea mai sanatoasa atitudine din blogosfera e ‘fiecare cu a ma-sii’. Da` daca tot l-ai scris:

    1. Perfect de acord cu tot ce-ai zis despre mare miscare cu ‘blogosfera feminina’. Sunt multe bloguri bune si foaaarte multe pe care le citesc, da` si niste maculatura execrabila. :)) Io nu-nteleg de ce nu-mi indica si mie cineva niste bloguri de barbati NORMALI de citit, nu d-astia obsedati de munca, care se joaca de-a presa, tupeisti, care se plang mereu de calitatea vietii din Romania (get a life si mutati-va in pana mea !)… Chiar sunt aproape pe 0 la capitolul ala.

    2. Il citeam fascinata pe Dono. Pana i-am lasat odata un comentariu si nu mi-a raspuns. Nu m-am mai uitat inapoi. Nu-mi plac oamenii care nu raspund la comment-uri, oricat de multe ar avea. De ce nu comunici cu cititorii daca tot ai blog ? And don`t ‘eu scriu pentru mine’ me. Pentru daca scriai pentru tine, iti ajungea un caiet sau un blog privat, in cel mai rau caz un document word sau un blog public cu comentarii inchise. Ce feedback sa-ti mai dau daca nu ma bagi in seama ? Adios.

    3. Te afecteaza prea mult zelist. :))))

    Comentariu de Roxa — decembrie 14, 2008 @ 04:18

  2. E ceva mai mult decat fiecare cu a ma-sii, pentru ca sunt unele chestii care ma afecteaza la nivel de conceptie despre viata. Eh, nu am cum sa nu se reflecte si aici. Really, sper sa nu citeasca postu asta decat cine m-ar citi oricum…

    pct 1: oh daa! draguta observatie :)))

    pct 2: my point and thought exactly…

    pct 3: OH DA!!!! i want to destroy it, now please 😀 😀

    Comentariu de Arana — decembrie 14, 2008 @ 11:14

  3. De acord cu tine.Ma bucura faptul ca semnalezi fenomenul grupului de bloggeri, care functioneaza ca niste cluburi inchise.Despre asta as avea si eu multe de spus. Este bine sa discuti cu oamenii care-ti sunt compatibili si rezoneaza la fel ca tine.

    Comentariu de isuciu — decembrie 15, 2008 @ 11:24

  4. Relativ la zelist:

    1. Eu vad aici http://www.zelist.ro/bloguri/bacchante.wordpress.com – 4 posturi, daca numar utimele tale 4 posturi cad exact 30 de zile.
    2. Nu cred ca detinem adevarul absolut. Chiar si asa, mi-ar placea sa imi dai un sfat si sa imi explici cum abuzam si cum nu am putea abuza de web.
    3. Sistemele de cautare/indexare sunt traditional opt-out, pentru ca se bazeaza pe descoperire automata. Fireste, zelist suporta protocolul robots.txt tot in mod automat. Si daca ne scrii (formular de feedback pe site) putem sa scoatem blogul tau, fireste.
    4. Partea cu banul pe IP nu o putem face, din pacate.

    In final eu iti doresc o viata lunga, si lenta cand vrei sa fie lenta, si dinamica cand vrei sa fie dinamica.

    Comentariu de Catalin — decembrie 15, 2008 @ 18:44

  5. La mine scrie foarte frumos posturi in utimele 30 zile: 2. Fac print screen daca e necesar, ca nu ma doare mana. Plus ca asta cu 2 posturi apare de muuult. Mai departe, ce inseamna abuz? Sa crezi ca daca eu am blog, vreau sa apar in contorul tau. Apoi, dupa ce ma treci acolo, sa faci ce vrei. Adica da, uite ce siteuri linkeaza catre mine: si treci jumate din ele. Daca faci o treaba, o faci pana la capat. Faptul ca eu nu vreau publicitate, nu conteaza? Adica imi fac eu cui vreau eu. Dar daca tot este automat contabilizat blogu meu, macar sa fie facut corect. En fin.
    Ma bucur ca mi-ati acordat atentie; chiar nu era nevoie, e problema mea.

    Partea cu banu pe ip era evident gluma 😉

    Poate tu personal nu crezi, prezentarea de pe site spune insa altceva. Ah, da, moartea lenta era pt site si concept, nu pt creatori, ca ce am eu cu tine sau alti n oameni care lucreaza acolo si li se pare ca fac o treaba f misto. Crede fiecare ce vrea, la fel cum eu nu trebuie sa fiu de acord sau sa fiu incantata de chestia asta. Si am voie sa zic asta, mai ales la mine pe blog.

    Comentariu de Arana — decembrie 15, 2008 @ 23:06

  6. @suciu: da, teama mi-e ca in domeniul asta nu sunt foarte multi care sa gandeasca asa…

    Comentariu de Arana — decembrie 15, 2008 @ 23:07

  7. Bacchante…iti impartasesc unele din gindurile ce le ai…doar ca , am exista in forma aia ideala de care vorbesti, doar atunci cind gindim tot ce ai spus tu si nu scoatem un cuvintel. In momentul in care incepem sa vorbim despre independenta, personalitate, si chiar drepturile noastre, fara sa vrem facem exact acelasi lucru de care ne plingem in chiar acel moment…

    Tu esti un unicat insa, la fel ca si mine si la fel ca si oricine altcineva in acest univers. Creatorul acestei lumi a avut grija ca nici macar gemenii sa nu fie chiar la fel. Si in orice grupare am fi El nu ne ia la gramada. Vizavi de El trebuie sa ai o relatie personala ca nu il intereseaza ce rude, ce ranguri, citi bani…ori cit esti de frumoasa…ce nota ti-au dat ultimii idioti care au ajuns la Voque sa ne spuna ce e frumos si ce nu…In afara de El totul e relativ.

    Si mie mi se pare curios ca femeile au luptat sa fie bagate in seama, egale cu barbatii…si acuma fac liga separata…nu ca ar fi rau…nu ca ar fi bine, doar ca asta nu le da mai mult aidentitate decit aveau la inceput.

    Tu ai fost pe blogul meu si ai lasat un mesaj…si mi-am dat instantaneu seama ca nu esti de duzina. Cu unele lucruri pe care le-ai spus nu le-am acceptat, dar asta este motiv de discutie…nu toti vedem acelasi lucru uitindu-ne la acelasi lucru. Citind ce ai scris mi s-a dus mintea la un Psalm care imi place…Psalmul 139…scris de David imparatul evreilor. Omul gresise asa de mult, era vinovat de crima si adulter…dar avea atita regret in el incit Dumnezeu spune ca era un om dupa inima Lui…Acuma noi toti avem scadinte…si aia de i-ai criticat si noi astia care vedem altfel…si m-am pus in grupa ta…desi nu-ti plac gruparile, dar undeva inauntru sintem niste indivizi in cautarea personalitatii, a omului real care vrem sa fim…la care lucram…si care nu este terminat decit atunci cind s-o aseza noaptea eterna peste noi…abia dupa ce trecm dincolo o sa vedem la ce am lucrat…si cine sintem cu adevarat…va fi o surpriza nu numai pentru altii dar si pentru noi…
    Rodica Botan

    Comentariu de rodica botan — decembrie 15, 2008 @ 23:56

  8. Rodica, fara a vrea sa te jignesc, am sa te rog sa nu il amesteci pe Dumnezeu cu postarile si principiile si valorile mele. Ca nu prea suntem pe aceeasi lungime de unda. Cu ideea ta, sunt de acord, insa cu punerea ei in practica si finalizarea ei, nu. Am sa revin intr-un post cu detalii, pentru ca e prea mult sa raspund intr-un comment si in plus imi trebuie si starea necesara pentru a fi sigura ca sunt destul de clara.

    Comentariu de Arana — decembrie 16, 2008 @ 00:29

  9. Cum ti-e vrerea…dar cu ceea ce spui in comment negi libertatile si principiile pe care le-ai dezvoltat mai sus. Cum nu sintem toti facuti pe acelasi calapod, avem diferite idei, manifestari, si unii chiar puncte cardinale. De aia sintem unici.

    Pentru mine credinta mea este la fel de vizibila si reala ca nasul roman , sau ochii albastrii pe care i-am mostenit. Si a imi interzice sa vorbesc despre ceea ce sint ar fi ca si cind mi-ai spune sa imi las nasu la usa sau sa inchid ochii cind sint pe blogul tau. Iar cum asta imi este imposibil…cit sint ideile mele de bune trebuie sa mi le adun cum isi aduna copii rai jucariile… si sa ma duc acasa; ca la cineva nu ii place de mine, sau nu ii place felul cum gindesc, sau cine sint…

    Pentruca ar trebui sa te mint sa spun ca pot sa renunt la acea parte din mine …ea este de fapt partea cea mai buna care o am…restul e praf…

    Asa ca imi iau ramas bun …nu inainte de ati ura de bine, belsug de fericire si pace in inima si in casa…
    Rodica Botan

    Comentariu de Rodica Botan — decembrie 16, 2008 @ 07:52

  10. Nu stiu de ce as nega cele spuse mai sus si unde anume ti s-a parut tie ca l-am invocat pe D-zeu. Ce vroiam insa sa spun: credinta ta e ta. Foarte bine, repet, nu vreau sa jignesc pe nimeni. Dar cum eu respect credinta altora, am pretentia ca si ei sa respecte necredinta mea. Daca nu se poate, asta e. Nu ti-am cerut sa nu mai comentezi sau sa nu spui ce crezi, am cerut doar sa nu ma amesteci pe mine in treaba cu Dumnezeu. Inteleg de ce pentru un credincios asta e un soi de picatura ce umple paharul, dar nu o sa plang pentru asta. Din partea mea esti binevenita in continuare…

    Comentariu de Arana — decembrie 16, 2008 @ 09:23

  11. Hmm. Sincer sa fiu astea cu „Sustin Blogosfera Feminina”, Sustin Blogosfera masculina, din Ardeal, Banat, Pantelimon sau Crevedia mi se par copilarii. Faptul ca cineva este femeie, barbat sau dintr-o anumita locatie nu are nici o relevanta apropo de calitatea scrisului.

    Despre comentarii … eu comentez peste tot pe unde am ceva de zis. Strict ontopic in majoritatea cazurilor, doar pe blogurile unde comentez foarte des (in general cei pe care ii am in blogroll) imi mai permit sa o iau un pic pe aratura :D. Nu cred ca ai de ce sa eviti sa spui ceea ce crezi. La urma urmei de aia sunt comentarii pe bloguri. Iar bloggerii aia ultra cunoscuti nu ar fi asa daca nu ar fi astia mai mici asa ca noi care sa ii citim zi de zi.

    Comentariu de Garm — decembrie 16, 2008 @ 18:25

  12. Ar fi totusi o idee sa micsorezi print-screenul ala ca e enorm 🙂

    Comentariu de krossfire — decembrie 17, 2008 @ 00:38

  13. Nu am vazut bannerul cu blogosfera feminina, dar mie personal mi se pare o tampenie. Ma gandesc ca poate le-a fost rusine sa solicite sustinerea blogosferei femeilor frustrate sau ceva de genul asta. De cand ma stiu nu suport grupurile de fete. Daca sunt 3, deja este prea mult. Poate pentru ca imi imaginez de fiecare data discutiile „ca intre fete” care au loc in aceste grupuri, pentru ca zau ca nu am auzit sa se discute despre carti, arta sau teatru. Si eu am preocupari feminine (maniq, pediq, coaf. etc) dar nu pot discuta despre asta mai mult de 10 minute – cu o singura persoana, asta in cazul in care plictiseala ma impinge spre astfel de subiecte ucigatoare.

    Pe de alta parte, cele care vor sa sustina aceasta blogosfera, sa fie sanatoase, este dreptul lor sa faca ceea ce vor. Stau si ma inteb, oare barbatii pot sustine si ei blogosfera feminina? Macar cei … gay?

    Apropos de comentariul Rodicai Botan. Am avut o colega cu care m-am inteles foarte bine, dar de cate ori refuzam sa discut (discret si fara sa fac vreo remarca ce ar fi putut sa o deranjeze) sau sa ii urmez „sfaturile” pe teme religioase, reactiona foarte ciudat, parca se supara. Si mai facuse si Psihologia (da, stiu, asta nu ar avea vreo importanta).

    By the way, cu ce oja aveai unghiile facute in poza? 🙂

    Comentariu de ataraxia — decembrie 17, 2008 @ 03:25

  14. @Garm: hehe, blogosfera din cacateii din deal urmeaza :D; si ai dreptate, gata, ma simt importanta. Merci :))

    @Krossfire: stiu, doar ca m-am luptat cu wordpressu sa pun poza – ca eram cretina. Si dupa aia cand am vazut cata e am zis laasaaaaaaaaa. Deci da, mi-e lene.

    @Ataraxia – 3 sunt prea multe – de acord!!! Aia cu femeile frustrate – my thoughts exactly, dar trebuia sa fiu diplomata 😛

    Oja – era un fel de mov foarte inchis spre negru, depinde cum batea lumina in ea. Nu o mai am 😦

    Comentariu de Arana — decembrie 17, 2008 @ 17:21

  15. Revin doar cu o explicatie. Nu ma ofilesc asa de usor…dar asa cum voi vreti sa fiti libere sa va exprimati gindirea, simturile, sa fiti voi insiva in orice instanta…asa si eu exist in forma in care ma exprim, este parte din mine, si cind partea aia este respinsa si face pe cineva sa nu fie confortabil, nu am sa ma duc sa-mi fac operatie estetica ca sa fiu pe plac acelui grup sau acelei persoane, si n-am sa stau obraznica in fata lor sa le stric ziua; cel mai decent lucru este… sa ma retrag.

    Oamenii deseori ii acuza pe cei care sint fatarnici si care folosesc doua fete; daca asta este situatia atunci ar trebui sa acceptam pe cei care au una singura, nu?

    Deci nu vreau sa fiu cotata ca cineva care s-a bosumflat si pleaca. Nu e nimic de suparare aici pentruca am fost tratata frumos si n-am de ce sa ma pling. Adevarul totdeauna biruie si e mai bun decit complimente aiurea facute fara intentie, doar ca sa zicem ceva. Am inteles exact ce trebuia sa inteleg si nu am nici un fel de resentiment. Dimpotriva…am gasit niste fete dintr-o bucata, care stiu ce vor in viata intr-o oarecare masura…dar care au gusturi diferite.

    Poate ca sint trista putin, pentruca partea care nu va place este partea care m-a modelat sa fiu cine sint si este atributul meu cel mai bun… Si mai sint trista pentruca respingeti ceva ce v-ar imbogati viata. Acuma sinteti puternice ca inca aveti tineretea si sanatatea de partea voastra dar vin vremuri in viata fiecareia dintre noi cind aceste bogatii naturale se duc…Atunci ceea ce va incomodeaza acuma va deveni ceea ce v-ar fortifica si ajuta mai tirziu…si imi pare rau ca n-am putut sa va las acest secret…

    Oricum, inca odata sarbatori fericite!
    🙂

    Comentariu de Rodica Botan — decembrie 17, 2008 @ 17:54

  16. Tare partea cu ZeList-ul, trebuie să recunosc 🙂 Şi cumva trebuie să-ţi dau dreptate.

    Comentariu de DeMaio — decembrie 20, 2008 @ 15:24

  17. Pai na, cand cineva ma calca, pai sa astepte sa fie calcat 😀 😀

    Comentariu de Arana — decembrie 20, 2008 @ 17:58

  18. din cate stiam eu zelistu facea actualizari zilnice (asta can dam lucrat eu pe acolo..in trecere)….se pare ca a decazut….problema de servere? cine stie :))

    oricum treaba cu dezabonarea ar terbui facuta.

    Comentariu de scorpse — ianuarie 1, 2009 @ 02:05

  19. Dragă Arana,

    După mintea-mi, matale îmi pari o tipă cu capul pe umeri. Aşa că nu ar fi rău să rămâi aşa şi, atunci când ai ceva de spus, spune-o, indiferent pe blogul cui nimereşti. Că ai zis undeva în text că ţi-e frică să mai intervii în discuţii. În blogosferă nu există termenul de “mic” şi “mare”, astea-s etichete create artificial, în cele mai multe din cazuri, după cum bine ai observat. Pe mine mă doare efectiv undeva dacă aş primi acuze de genul “cauţi publicitate” sau mai ştiu eu ce. Când văd ceva care mă interesează, poate să fie şi pe cel mai obscur blog sau şi pe cel mai cunoscut – declarat aşa – merg până la capăt cu ceea ce am de spus, lucru pe care ţi-l recomand şi ţie. Dacă aş avea vreme, m-aş lua la “caft” cu toţii dobitocii care cred că scrisul e o modă din asta simpatică, care îţi aduce publicitate. Scrisul e chin, ca orice formă de artă. Datorită atitudinii mele deja am ban pe două bloguri, unde îmi sunt şterse comentariile. Evident, nu caut să fac revoluţii. Singurul lucru care mă interesează este să devin eu mai bun în activitatea asta. Asta cred că e singura formă de promovare decentă şi onestă…

    Comentariu de Ştefan Muşat — ianuarie 1, 2009 @ 15:41

  20. De acord cu tine privind „zelist”, nici mie nu mi se pare ok… azi mi-am „raportat” propriul blog ca sa fie scos de pe site. :)))

    Comentariu de Drace — ianuarie 6, 2009 @ 17:08

  21. @scorpse – nu stiu cum erau mai de mult, dar daca asa era, cu atat mai mult ar trebui sa fie ceva mai putin infatuati

    @Stefan Musat – merci pt comment si pt ce ai zis, merci pt ca gandesti asa, caci am nevoie – uneori – de a simti ca nu sunt singura „nebuna”; sau sa mi se spuna ca sunt nebuna 😛 depinde

    @Drace – aha, bun asa :))

    Comentariu de Arana — ianuarie 8, 2009 @ 11:57

  22. Arana,

    + faza cu „Blogosfera feminina” nici pe mine nu ma incanta; sau cel putin ma lasa complet indiferenta (ca de altfel oricate categorisire de genul „articol scris de o femeie”/”articol scris de un barbat”, „blog de femeie”/”blog de barbat”). Pe de alta parte, am vazut pe un singur blog banner din acela, deci nu pare sa fi luat amploare „miscarea” asta (e drept ca nu umblu decat pe foarte putine blogusoare, eventual alea pe care mai si comentez, si doar uneori ma aventurez si prin lista d blogroll, ca poate mai gasesc una-alta interesante de citit- de exemplu, am aterizat pe blogul tau in blogul lui krossfire 😀 ). Campaniile astea cu sustinerea literaturii feminine, incurajarea bloggeritelor si altele tot pe considerente de sex (suna cam ciudat ce-am scris) imi par nu depasite, dar chiar in detrimentul scopului pe care si-l propun (in cazul in care au un scop- altul decat cel de a desparti iar marea-n doua si de a creea impresia ca femeile s-ar exprima, dar nu prea au curaj sau mai rau, sunt date la o parte);

    + urmaream anumite bloguri dinainte de a-mi face eu insami un blog. In momentul in care am inceput sa si comentez, mi s-a parut o chestie atat de naturala si normala incat nu mi-am pus problema daca interventiile mele vor fi considerate drept apanaj pentru a atrage vizitatori in propriul spatiu. Ba uneori comentez fara sa-mi las link, alteori uit sa-l pun, alteori imi dau numele- sunt inconstanta, depinde de discutie, nu stiu. N-am un alt scop in afara de ala de a dialoga.
    Exista si bloguri pe care doar le citesc, fara sa intervin. Nici asta nu stiu de ce. Unele imi par foarte bine „inchegate”, ca o mica comunitate, si am senzatia ca as pica precum nuca in perete (desi urmarindu-le de ceva timp, exista un sentiment de familiaritate). Cat despre animalutul de companie pe care il am, nu vreau comentatori multi. De fapt nu vreau nimic special de la blog; vreau doar sa existe- asa cum ma duce capul sa-l fac sa existe.

    + si eu am fost adaugata in zelist desi nu am cerut asta. o_O Nu vreau sa fiu in nici un top, pentru ca nu ma intereseaza sa fiu in top. :))

    + scuze pentru lungimea mesajului. Asta-i un defect de fabricatie: comentarii lungi, posturi lungi, risipa de litere.

    Comentariu de feeria — ianuarie 12, 2009 @ 22:55

  23. Feeria:

    In primul rand multumesc pt comment, nu e prea lung, e perfect si im cer scuze ca nu am raspuns mai devreme.

    In al doilea rand, ma bucur de cate ori vine cineva care e de acord cu mine si nu pentru ca e de acord, ci pentru ca evident avem aceeasi raza de valori/principii. Iar siguranta si sinceritatea cu care spui ceea ce spui e inspiring. Asa ca merci inca o data si sper sa mai gasesti placere in a ma citi, caci am impresia ca prin multe locuri pe unde calc, blogul e stricat de comentatori. Ma bucur ca la mine comentatorii adauga un plus de valoare, ba de multe ori ma eclipseaza (iar asta e valabil pt toti – uite de asta e bine sa fii mic!! 😀 )

    Comentariu de Arana — ianuarie 21, 2009 @ 22:45

  24. Multumesc pentru raspuns!
    Eu sper sa regasesti placerea de a scrie, pentru ca imi place foarte mult stilul clar si coerent in care-ti exprimi ideile.

    Comentariu de feeria — ianuarie 22, 2009 @ 01:55

  25. Daca tot veni vorba de promovare;

    Situl carte-veche.ro, va ofera dumneavoastra iubitorilor de carte posibilitatea de a vinde sau cumpara carti in conditiile cele mai avantajoase.
    Pe situl nostru gasiti carte de anticariat din cele mai diverse domenii.

    Sistemul acestui site este interactiv, permitind oricui sa publice un numar nelimitat de titluri de carte, anunturi de cumparare sau alerte prin care sa fie primul anuntat atunci cand autorul sau cartea prefetata sant publicate pe carte-veche.ro.

    Aici este locul unde poti vinde sau cumpara carti cu preturile cele mai convenabile. Serviciile sitului carte-veche.ro sant si vor ramane gratuite.

    Comentariu de Constantin — februarie 9, 2009 @ 17:44


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile cerute sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s

Blog la WordPress.com.

%d blogeri au apreciat: